7 listopada mieliśmy przyjemność wziąć udział w Międzynarodowej Konferencji CopyCamp 2014, której główny motyw to społeczne aspekty prawa autorskiego.
Aleksandra Maciejewicz, na zaproszenie Creative Poland, miała swój wkład w przeprowadzenie warsztatów pt. „Sektor kreatywny – pomysły są w cenie”. Jak sama nazwa wskazuje, warsztaty dotyczyły rodzimego sektora kreatywnego, który rozwija się w naszym kraju niezwykle dynamicznie (czy wiedzieliście, że Polska znajduje się w grupie dziesięciu największych eksporterów wzornictwa na świecie?). Mimo to, twórcy wciąż borykają się kolejnymi trudnościami, które hamują realizację nowych projektów. Jak więc odnaleźć się na styku kultury i biznesu, jakie zastosować narzędzia rozwoju oraz zwalczania tych hamulców?
lawmore, jako firma specjalizująca się w aspektach prawnych funkcjonowania branży kreatywnej, została poproszona o wskazanie, z jakimi trudnościami najczęściej spotykają się twórcy w kontekście prawa autorskiego w swojej działalności i jak mogą unikać błędów w tym zakresie.
Oprócz poprowadzenia warsztatów, mieliśmy okazję podziwiać naprawdę dobre przygotowanie konferencji. Gośćmi tegorocznej edycji byli chociażby Cory Doctorow (kanadyjski pisarz, dziennikarz i współredaktor serwisu Boing Boing) czy Birgitta Jónsdóttir (islandzka poetka i posłanka do parlamentu oraz aktywistka Internetu). Ścieżki tematyczne konferencji obejmowały takie tematy jak technologie i innowacje, przyszłość prawa autorskiego czy ekonomię kultury. Nie możemy doczekać się następnej edycji.