Nie do końca. Nowelizacja wprowadziła zakazy, ale również dopuszcza możliwość reklamy przy zastosowaniu się do określonych w niej ograniczeń. To wszystko będzie zależało m.in. od tego - co chcemy reklamować i do kogo kierujemy taką reklamę. Znowelizowane przepisy ustawy o wyrobach medycznych, które weszły w życie 1 stycznia 2023 roku dotyczą reklamy wyrobów medycznych, a więc zabiegów, produktów czy urządzeń, które zostały przez producenta określone jako wyrób medyczny. To znaczy, w przypadku reklamy zabiegu medycyny estetycznej przeprowadzanego przy użyciu urządzenia nie będącego wyrobem medycznym, znowelizowane przepisy nie będą miały zastosowania.
Reklama kierowana do publicznej wiadomości:
W skrócie oznacza to działania zmierzające do zwiększenia sprzedaży, mające na celu zachęcenie potencjalnych klientów np. do skorzystania z określonych usług. Reklama taka jest adresowana do ogółu społeczeństwa.
Laik w rozumieniu przepisów to osoba fizyczna, która nie posiada formalnego wykształcenia w odpowiedniej dziedzinie ochrony zdrowia lub medycyny. W praktyce laikiem będzie więc nawet kosmetolog czy trycholog. W dużym skrócie, w praktyce:
Sprawdź nasze usługi: Kompleksowe wsparcie prawne dla Gabinetów Medycyny Estetycznej