Nowe Technologie i Branża IT
Milena Balcerzak
Milena Balcerzak
7 listopada 2023

Na co zwrócić uwagę w komunikacji produktu tworzonego w oparciu o technologię OpenAI?

Jeżeli jesteś aktywnym użytkownikiem lub użytkowniczką OpenAI API i tworzysz swój produkt wykorzystując ich API, zwróć uwagę jakich sformułowań możesz używać w komunikacji dotyczącej takiego produktu:

rodzaj współpracy – ponieważ OpenAI umożliwia także oficjalne partnerstwo, jeżeli nie  jesteś oficjalnym partnerem nie możesz używać określeń odnoszących się do współpracy z OpenAI, wskazujących na partnerstwo etc. Dla przykładu:

❌ niedozwolone: collaborated with OpenAI, worked with OpenAI, bulding with OpenAI.

kolejność – w pierwszej kolejności używasz nazwy albo swojej firmy albo swojego produktu, następnie „OpenAI” albo konkretny model. Dla przykładu:

✅ dozwolone: XYZ powered by GPT-4/built/developed on GPT-4,
niedozwolone: ChatGPT for XYZ, XYZ with GPT-4.

nazwa modelu – OpenAI zwraca uwagę na poprawne używanie nazwy modelu, z którego korzystasz (lub wersji z określonej daty). Niedozwolone jest też używanie modeli OpenAI lub „GPT” w nazwach produktów. Dla przykładu:

✅ dozwolone: GPT-3/GPT-4, DALL·E API etc., zaś w przypadku konkretnych wersji np. GPT-4 Mar 14 version. W ogólnym odniesieniu do modeli OpenAI, wystarczy użycie np. powered by OpenAI,
niedozwolone: XYZGPT, GPT4XYZ, Chat GPT.

wtyczki – w przypadku wtyczek, należy używać terminu wtyczka („plugin”), nazwa firmy powinna być jako pierwsza, a następnie OpenAI lub model. Dla przykładu:

✅ dozwolone: XYZ plugin for ChatGPT, XYZ ChatGPT plugin
niedozwolone: XYZ plugin for OpenAI, XYZ plugin compatible with ChatGPT etc.

content – w przypadku publikacji tekstów lub obrazów wygenerowanych przez model OpenAI generalnie ma obowiązku specjalnego oznaczania, jeżeli jednak zależy Ci na tym, to następujące przykłady zostały wskazane jako:

✅ dozwolone: written with ChatGPT, caption written with ChatGPT
niedozwolone: written by ChatGPT, image created by DALL·E

OpenAI wskazuje, że proponowanych sformułowań możesz używać np. w materiałach promocyjnych dot. takiego produktu.

Podziel się

Artykuły

Startupy, niezależnie od ich branży, formy prawnej czy wielkości, od samego początku stają przed koniecznością

Bądź na bieżąco ze zmianami w prawie

Zapisz się do naszego newslettera

facebook twitter linkedin search-icon close-icon