Startup Salesbook pozyskał finansowanie w ramach rundy late seed. W spółkę zainwestował Level2 Ventures – prywatny fundusz venture capital, założony przez Adama Rudowskiego i Piotra Pawłowskiego. Po raz kolejny mieliśmy przyjemność doradzać na rzecz założycieli startupu – Jacka Maciaka i Dariusza Nawojczyka. W transakcji tej prawnicy naszej kancelarii byli odpowiedzialni również za przygotowanie pełnej dokumentacji inwestycyjnej.
Salesbook to platforma wspomagająca sprzedaż bezpośrednią, która automatyzuje pracę przedstawicieli handlowych, zwiększając ich efektywność o ponad 50%. Oprócz elementów strukturyzujących proces sprzedaży poprzez prezentację firmy, analizę potrzeb, kalkulator oferty i możliwość podpisania umowy (również online), zawiera funkcjonalność CRM oraz rozbudowane raportowanie pozwalające na analizę pracy handlowców w czasie rzeczywistym. Salesbook może działać jako autonomiczny system lub w modelu integracji z każdym oprogramowaniem typu CRM/ERP.
Aktualnie startup jest dostępny w kilku krajach na całym świecie. Jego ekspansja zagraniczna zaczęła się od współpracy z pierwszym dużym partnerem, jakim był Mercedes-Benz. Produkt tak spodobał się Grupie Daimler AG, że podjęto decyzję o rozszerzeniu Salesbooka najpierw na sieć sprzedażową w Singapurze, a kolejnym krokiem jest rozwój w kierunku Azji Południowo-Wschodniej. Salesbook przygotowuje się również do rundy A. Pozyskane z niej środki mają zostać przeznaczone na silną ekspansję globalną wycelowaną w rynek USA oraz wprowadzeniu Salesbooka w Wielkiej Brytanii.