News
Zuzanna Paduch
Zuzanna Paduch
30 września 2022

LAWMORE REPREZENTUJE FOODSI – INWESTYCJA M.IN. FUNDUSZU COFOUNDER ZONE I SATUS STARTER

Startup Foodsi pozyskał 6 milionów złotych w rundzie seed. Finansowanie zapewniły m.in. fundusze CofounderZone i Satus Starter oraz aniołów biznesu – w tym Arkadiusza Krupicza i Piotra Czajkowskiego, założycieli Pyszne.pl, a także Marcina Celejwskiego, Piotra Markowskiego i Bartosza Ciołkowskiego. W tej transakcji reprezentowaliśmy startup.

Warto również zaznaczyć, że w ubiegłym roku Foodsi pozyskało 1,1 miliona złotych w rundzie finansowania, której przewodził fundusz AIP Seed i przy której również mieliśmy przyjemność doradzać. Dzięki temu spółka stworzyła aplikację, zwiększyła trzykrotnie liczba dostępnych lokali i ponad 2,6-krotnie liczbę użytkowników.

Foodsi jest startupem pomagającym w walce z marnowaniem żywności w duchu zero waste. Spółka stworzyła platformę, która pozwala lokalom gastronomicznym oraz sklepom sprzedawać nadwyżki jedzenia. Dzięki niej klienci mogą nabyć produkty, płacąc nawet 30 procent ceny wyjściowej. Natomiast lokale nie muszą wyrzucać niesprzedanych posiłków i zyskują dodatkowe źródło przychodów, a także zupełnie nowych klientów. Użytkownicy mogą wybierać spośród ofert ponad 3 tysięcy lokali w całej Polsce (m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu i Trójmieście) i zarezerwować w kilka sekund wybraną przez siebie paczkę. Ta będzie dostępna do odbioru tego samego lub kolejnego dnia przed zamknięciem lokalu. Zawartość paczki jest zawsze niespodzianką i zależy od obowiązującego menu, bądź regularnej sprzedaży w konkretnym punkcie.

Partnerami Foodsi są restauracje, piekarnie, cukiernie, kawiarnie oraz sklepy spożywcze. Wśród nich znajdują się znane w Polsce marki, np. Salad Story, Pasibus, Piekarnie Oskroba, restauracje Olimp, czy Koku Sushi. Co ciekawe – w Foodsi uratować można nie tylko jedzenie. Istnieje także możliwość – specjalnie dla właścicieli zwierząt – przygotowania paczki z karmą dla ich pupili. Oferta aplikacji poszerzyła się również o kwiaciarnie, sklepy z roślinami doniczkowymi oraz kosmetykami.

Pozyskane w tym procesie środki, pozwolą spółce zwiększyć zasięg w Polsce, a następnie przygotować się do ekspansji zagranicznej.

Sprawdź również: obsługa prawna startupów

Podziel się

Artykuły

Bądź na bieżąco ze zmianami w prawie

Zapisz się do naszego newslettera

facebook twitter linkedin search-icon close-icon