Bran偶a Kreatywna
Aleksandra Maciejewicz
Aleksandra Maciejewicz
27 wrze艣nia 2023

Czy Allegro jest wci膮偶 Smart?

馃敹 Allegro przegra艂o z Urz臋dem Unii Europejskiej ds. W艂asno艣ci Intelektualnej (EUIPO) o znak towarowy „SMART!”.

Allegro zg艂osi艂o znak towarowy „SMART!” do EUIPO w 2021 r. Urz膮d odm贸wi艂 rejestracji zg艂oszonego znaku towarowego z powo艂aniem si臋 na art. 7 ust. 1 lit. b) rozporz膮dzenia 2017/1001, argumentuj膮c brak charakteru odr贸偶niaj膮cego. Izba Odwo艂awcza EUIPO oddali艂a odwo艂anie, zwracaj膮c uwag臋, 偶e znak „SMART!” nie posiada charakteru odr贸偶niaj膮cego, poniewa偶 przekazuje pozytywny komunikat sugeruj膮cy, 偶e towary/us艂ugi s膮 inteligentnym wyborem lub rozwi膮zaniem.

Allegro zwr贸ci艂o si臋 do S膮du z 偶膮daniem uniewa偶nienia decyzji EUIPO i pokrycia koszt贸w post臋powania.

Generalnie ca艂e post臋powanie to oscylowanie wok贸艂 argumentacji, 偶e s艂owo „smart” jest powszechnie u偶ywane do opisywania oprogramowania komputerowego i zwi膮zanych z nim funkcji, sugeruj膮c, 偶e znak towarowy jest postrzegany jako zachwalaj膮cy, a nie odr贸偶niaj膮cy.

S膮d zauwa偶y艂, 偶e termin „smart” jest og贸lnie rozumiany jako „inteligentny”, podwa偶aj膮c argument Allegro, 偶e termin „intelligent software” jest bardziej powszechny na rynku. Zdaniem S膮du, oznaczenie „SMART!” jest postrzegane jako zwyk艂y slogan reklamowy lub opis pozytywnych cech towar贸w/us艂ug.

鉂 Czego warto si臋 nauczy膰 na tej sprawie?

Zrozumienie kryteri贸w odr贸偶niaj膮cych: Wyrok podkre艣la wag臋 posiadania znaku towarowego z wyra藕nym charakterem odr贸偶niaj膮cym, co jest kluczowe dla przedsi臋biorc贸w pragn膮cych zabezpieczy膰 swoje znaki handlowe.

Ryzyko zwi膮zane z u偶ywaniem popularnych s艂贸w: Wyrok ilustruje ryzyko zwi膮zane z wyborem popularnego lub opisowego terminu jako znaku towarowego, co mo偶e prowadzi膰 do komplikacji prawnych.

Znaczenie analizy rynkowej: Sprawa pokazuje, 偶e analiza rynkowa i zrozumienie powszechnego uznania termin贸w mog膮 by膰 kluczowe przy podejmowaniu decyzji o rejestracji znaku towarowego.

Podziel si臋

Artyku艂y

facebook twitter linkedin search-icon close-icon